Na račun [tooltip title="Struktura Magento aplikacije" gravity="e"] prethodnog članka[/tooltip] sam dobio razne, uglavnom pozitivne kritike. Nekoliko kolega me je zamolilo da napišem tutorial za one koji tek počinju sa Magentom kao i da objasnim osnovne funkcionalnosti kako sa gledišta programera tako i sa gledišta administratora sajta baziranog na Magento platformi.
U ovom članku ću ukratko objasniti instalaciju Magenta, osnovna podešavanja, proizvode i kategorije.
Instalacija Magenta je veoma jednostavna i podseća na instalaciju ostalih CMS platformi kao što je Wordpress. Ovde ćemo samo proći kroz korake instalacije.
Instalacija
Instalacija
Instalacija
Hajde da se ulogujemo u admin deo aplikacije i pogledamo neka od podešavanja koja se najviše koriste:
Podešavanja u Magentu u najvećem broju slučajeva funkcionišu tako što podesimo sve željene opcije, nakon čega je potrebno kliknuti na dugme “Save” u gornjem desnom uglu prozora.
U razvoju Magento aplikacije, takozvani Magento cache može dovesti do efekata koji čine da se pojedine promene ne frontend delu ne prikažu adekvatno (tj. da se neke naše izmene ne vide zato što je stranica keširana). Odlaskom na “System” - “Cache management” možemo isključiti keširanje za pojedine delove aplikacije (najbolje za sve, ukoliko ne testiramo nešto što je vezano za sam keš). U gornjem desnom uglu su opcije “Flush Magento Cache” i “Flush Cache Storage”, koje brišu Magento keš, odnosno čitav keš. Više o tome pročitajte ovde.
Upravljanje Magento kešom.
Još jedna korisna stvar u Magentu koju developeri koriste je logovanje. Na svakom mestu u aplikaciji je moguće pozvati statičku metodu koji upisuje sadržaj u log fajl. Ovako izgleda taj poziv:
Mage::log($var, null, ‘var.log’);
U ovom slučaju će vrednost $var promenljive biti upisana u fajl var.log. Ova praksa se pokazala korisnom u debagovanju. Da bi omogućili ovim pozivima da upisuju u fajlove, potrebno je da u “System” - “Configuration” - “Developer” - “Log Settings” podesimo polje “Enabled” na vrednost “Yes”.
Sledeća bitna stavka su tzv. template path hints koji nam omogućavaju da na frontend delu lako uočimo koji deo pripada kom template-u i bloku, što je naročito korisno u razvoju tema. Da bi uključili ovu funkcionalnost potrebno je prvo da promenimo “Store View” na opciju “website” (pošto ova opcija ne može da se uključi globalno), to jest na “Default Store View”. U gornjem levom uglu postoji polje “Current Configuration Scope”, u kojem je potrebno izabrati “Default Store View”. Nakon toga, kada odemo na “System” - “Configuration” - “Developer” - “Debug” i odčekiramo opciju “Use Website” na “Template Path Hints”, možemo podesiti tu vrednost na “Yes” pa sačuvati podešavanja. Sada će nam se na frontend delu ispisati imena svih template-a. Nakon ovoga možemo da vratimo scope na “Default Config”. Korisnost ove opcije se ogleda u tome što omogućava frontend developerima da lakše pronađu template koji se koristi.
Da bi se unapredile performanse na frontend delu aplikacije, uveden je sistem indeksiranja. Podaci iz EAV tabela se agregiraju u index tabele kako bi se ti podaci lakše i brže izvukli kada je potrebno. Za regulisanje indeksiranja potrebno je otići na “System” - “Index Management”. Ovde možemo da definišemo da li želimo da se reindeksiranje pokreće prilikom svakog čuvanja nekog od entiteta ili ćemo to raditi manualno. Čekiranjem entiteta i klikom na dugme “Reindex” možemo pokrenuti proces reindeksiranja.
Broj opcija u Magento admin panelu je veliki, a ovde smo opisali samo neke koje se najčešće koriste.
Ukoliko ste spremni, možemo da nastavimo dalje sa istraživanjem Magenta. Predlažem da pokušamo da dodamo proizvod i prikažemo ga na frontend delu.
Postoje četiri vrste proizvoda:
Prikaz proizvoda na frontend delu
Hajde da dodamo jedan proizvod.
Potrebno je da odaberemo “Catalog” - “Manage Products”. Prikazaće nam se lista proizvoda, koja je trenutno prazna (zato što još uvek nismo dodali nijedan proizvod). U gornjem desnom uglu se nalazi opcija za dodavanje proizvoda “Add Product”.
Na sledećem koraku možemo odabrati attribute set (o čemu će biti reč u nekom od narednih članaka) i tip proizvoda. U ovom primeru ćemo napraviti jedan osnovni proizvod, tako da biramo opciju “Simple Product”.
Dolazimo do unosa informacija koje opisuju sam proizvod. Potrebno je uneti:
Nakon toga potrebno je da popunimo još nekoliko informacija iz ostalih tabova:
Na kraju je potrebno sačuvati podešavanja.
Postoji još mnogo opcija vezanih za proizvode, a ovde smo pomenuli samo one koje su obavezne.
Hajde da kreiramo jednu kategoriju i da dodamo proizvod u nju.
Kategorija je dobar način za grupisanje proizvoda. Među kategorijama može postojati određena hijerarhija (mogu biti u parent-child odnosu), koja može biti preslikana i na frontend prikaz.
U praksi, kategorija ne mora biti vezana za proizvode.
Ona može biti u jednom od tri display mode-a koji možemo odabrati na tabu “Display Settings”:
Kategorija može imati i sopstveni dizajn koji se podešava u “Custom Design” tabu.
Da bi dodali novu kategorijut potrebno je da u glavnom meniju izaberemo “Catalog” - “Manage Categories”.
Sa leve strane vidimo tree prikaz kategorija (koji trenutno ima samo podrazumevanu - default kategoriju pošto nismo dodavali kategorije). Da bismo napravili kategoriju koja će se automatski prikazati na frontend delu, potrebno je odabrati “Default Category” pa dugme “Add Subcategory”. Od opcija koje moramo da unesemo tu su:
Ostale vrednosti su nam unapred odabrane i nećemo se zadržavati na njima. Možemo dodati naš proizvod koji smo malopre kreirali otvaranjem taba “Category Products”, podešavanjem filtera za proizvode (u levom delu strane) na “Any” i odabiranjem našeg proizvoda. Nakon svega ovoga potrebno je da sačuvamo kategoriju klikom na “Save Category”.
Ovim člankom smo prošli kroz instalaciju Magenta, osnovna podešavanja i rad sa proizvodima i kategorijama. Nadam se da smo vas dovoljno zainteresovali za rad sa ovom moćnom eCommerce platformom, kojom ćemo nastaviti da se bavimo i u narednim nedeljama.